woensdag 4 mei 2011

uit de oude (tissue)doos

Juist. Alweer drie weken voorbij sinds mijn laatste post en ik heb niks geknutseld in de tussentijd. Gaat dat wel goed? Nou, met het knutselen niet, maar met mijn studie gelukkig wel. Ook de tuin van C heeft genoeg aandacht gekregen. Kwestie van prioriteiten stellen. Daarom nu: een projectje uit de oude doos. Ik vind het helemaal bij het mooie weer van dit voorjaar passen: een tissuedoos met bloemen en vlinders.


Deze is van hout (triplex) en heb ik niet zelf getimmerd maar wel zelf beschilderd. Hij was een cadeau voor nicht M voor haar verjaardag en housewarming twee jaar geleden.

Hier zie je de bloemen en het artistieke gras aan de zijkant (en als je goed kijkt ook de andere vinder ondersteboven op de bovenkant).

De bodem kan eruit geschoven worden via deze zijkant. Dat is wel handig om de tissues in de doos te krijgen. De opening bovenop is van hout en dat is toch stukken minder flexibel dan de plastic of papieren randen van de papieren dozen. Ik merkte dat het pak tissues (merk ben ik vergeten) er niet helemaal in paste en dat als je er (te)veel in doet, je ze er alleen in kleine stukjes uit kunt scheuren. Toch vind ik een versierde of anderszins decoratieve doos leuker dan de logo's van de fabrikant van de tissues.


Wist u dat... ik mijn laatste tentamen gehaald heb? Dat is niet heel nuttig voor jullie om te weten, maar wel heel leuk voor mij! Nu het laatste verslag nog en dan.... (wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten