woensdag 5 januari 2011

een nieuw jaar!

Ik ben geen fan van goede voornemens en al helemaal niet op 1 januari. Dus neem ik me vandaag (zoals elke paar maanden opnieuw) voor om geen nagels meer te bijten.
Ik heb wel een groot doel dit jaar: afstuderen! Als alles volgens planning loopt, kan dat mogelijk al in april! Dat is dan wel een spannende tijd!
Maar mijn blog gaat vooral over mijn hobby knutselen. Ik heb dit jaar, uh nee, vorig jaar dus. Of uhm, hoe dan ook: ik heb deze keer de kerstkaarten zelf gemaakt! Ik was vergeten dat ik dan alsnog wel enveloppen nodig had om ze te versturen, dus ze zijn aan de (te) late kant met de post gegaan. Ik hoop dat de ontvangers ze inmiddels gekregen hebben. Voor alle anderen: de beste wensen!
Hier een impressie van enkele kaartjes.


useless fact: wist u dat de ptt (kpn, tpg, tnt of hoe de post nu dan ook heet) met die 'nieuwe' codes op de zegels ons nu al benadeelt?
In 2009 had een kerstzegel nog de vermelding 34 cent en een 'gewone' zegel 44 cent. Toen kon je na 6 januari 10 cent bijplakken bij een kerstzegel en was je dus na 6 januari weer gewoon 44 cent kwijt voor je post.

Nu hebben de kerstzegels de vermelding "december" en de gewone zegels een "1". De website van de kerstzegels vermeldde dat je je kerstzegels ook na 6 januari 2011 nog wel mag gebruiken, als je er dan wel even twee van op een kaart plakt! TWEE!! Dus dat is dan twee keer 34 cent = 68 cent... in plaats van de 44 (of nu 46) cent die dat eigenlijk kost. Ik vind het oplichterij, zo een verdekte prijsverhoging met 54%.
Dus die overgebleven decemberzegels bewaar ik wel tot komende december...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten