donderdag 7 oktober 2010

balkontuinieren in oktober

Ik ben dol op vers fruit. En op groen (planten, bloemen) op mijn balkon! Nou ja, ook binnen, maar daar is helaas weinig zon.

Vorig jaar had ik in de plantenbakken op mijn balkon vooral zomerbloeiende planten en een paar kruiden (munt, basilicum en bieslook).
Dit jaar heb ik in bijna alle bakken wel iets eetbaars gezaaid of geplant.
Het stekje van de frambozenstruik van mijn ouders kwam erg laat op gang, maar heeft al heerlijke frambozen gegeven! Verder staan er aardbeien in de bakken: om en om een aardbei, spaanse margriet of kruid (bieslook en munt).

Dit was in mei:


En dit de (bijna dagelijkse) oogst in augustus:



















En zelfs nu (in oktober) buigen de takken bijna door onder het gewicht van de beginnende framboosjes. En de gele margrieten bloeien weer!










Ik hoop maar dat de zon nog genoeg blijft schijnen om ze nog te laten rijpen!

Wist u dat... munt winterhard is?
Ik dacht dat alles dood was na de strenge winter met veel sneeuw, óók op mijn balkon, maar dit voorjaar stond de hele bloembak vol met munt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten