donderdag 5 augustus 2010

praktische oplossing: huisvuilpas

Het pasje voor de ondergrondse huisvuilcontainer hangt altijd op dezelfde plek, namelijk op het memobord in de keuken. Handig! Want zo weet ik altijd waar het ding is.
Een tijd geleden ging dat hoesje los en met wat plakband was het nog best een poos te gebruiken. Maar nu was ik het beu. Steeds zat dat pasje scheef en bleef het steken tussen het plakband.
Tijd voor een creatieve, maar praktische oplossing!
Hier een foto van de situatie vóór:


Ik zag hier een leuk en handig idee en heb dat op mijn memobord toegepast. Benieuwd?

Hier is wat ik gebruikt heb:
- houten wasknijper(s)
- spuitverf (zilverkleurig, net als de rand van het memobord)
- lijmpistool
- oude krant tegen vlekken op het balkon
- het memobord hing er natuurlijk al
- een doekje om het memobord stof- en vetvrij te maken


Eerst de knijpers uit elkaar gehaald. Toen op de krant gelegd en een kant zilverkleurig gespoten. Gewacht. Of nou ja, ik kan niet zo goed zitten kijken en wachten hoe verf droogt, dus thee gezet, de post uit de brievenbus gehaald etc. Toen de andere kant van de knijpers gespoten. Weer gewacht (inderdaad zelfde idee, andere klusjes). Lijmpistool alvast aangezet. Toen de knijpers weer in elkaar gezet. De knijpers elk op een hoek van het memobord vastgelijmd, goed aangedrukt en tadaaaaaa:





















Zo. Mijn eerste blog. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Teveel haakjes misschien?
En hoe dat met foto's handiger kan, zal ik nog gaan ontdekken.

Heb je hier inspiratie opgedaan? Ik vind het leuk om erover te lezen!


Useless fact: toch knap dat ik beu goed gespeld heb. Mijn leraar Nederlands was het geklets in de klas ooit eens zat en riep heel hard: "Ik ben het beu! B-U-E!".

5 opmerkingen:

  1. leuk, vooral doorgaan! :) altijd leuk als er weer wat nieuws te lezen is, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog hoor, leuk idee ook, met de de zilverkleurige wasknijper. Niet teveel haakjes hoor in de blog. Dank voor het volgen op twitter trouwens. Ik tweet meer/vaker/leuker/beter/anders* op www.twitter.com/christelnolle

    *doorhalen wat niet van toepassing is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vraag me af of mijn andere reactie wel is aangekomen... Zie dat je me al volgt op mijn andere twitteraccount, dank.

    Mocht je zelf wat meer gaan tweeten dan volg ik terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zie dat mijn 1e berichtje niet overgekomen is. Wou even laten weten dat ik het een leuke blog vind en ben nieuwsgierig naar de volgende.
    veel succes.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig die leraar. En nog leraar Nederlands ook?! -hoe pijnlijk :)
    Bedankt voor je bezoekje aan m'n blog. En jij: ga door met je blog zou ik zo zeggen. Leuke ideetjes en lekkere recepten, wie zit daar nou niet op te wachten?

    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen